Υπάρχουν άνθρωποι αισιόδοξοι, υπεραισιόδοξοι, απαισιόδοξοι, σκεπτικιστές. Υπάρχουν ευκολόπιστοι και ενθουσιώδεις και δύσπιστοι και υποψιασμένοι που στην ακραία περίπτωση τους χαρακτηρίζουν ακόμη και μίζερους. Χάρηκα ειλικρινά  την αισιοδοξία και τον ενθουσιασμό που ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι φορείς, βουλευτές, περιφερειάρχες, δήμαρχοι αλλά και δημοσιογράφοι μέσω των ηλεκτρονικών και έντυπων σελίδων,  την οικονομοτεχνική μελέτη για την βιωσιμότητα και άρα την  λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό κόλπο.

Και με διάχυτη την ικανοποίηση στα πρόσωπα όλοι τους, βγήκαν και κάνανε δηλώσεις, πανευτυχείς, στα κανάλια. 
Ανέφεραν ότι εκτιμούν ( η μελέτη...)  πως η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται σε 15.000 επιβάτες ημερησίως.
Σύμφωνα με την μελέτη  ο χρόνος διαδρομής   για την απόσταση Περαία – Πλατεία Ελευθερίας υπολογίζεται σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα express δρομολόγια και η τιμή εισιτηρίου   υπολογίζεται σε 2 έως 2,5 ευρώ. Θα υπάρχουν δε δρομολόγια κάθε 15 - 20 λεπτά της ώρας.
Για τη λειτουργία του συστήματος χρειάζονται 7 πλοία (6 +1 εφεδρικό) και το κόστος για την κατασκευή των στάσεων - προβλητών υπολογίζεται σε 4.400.000 ευρώ και σύμφωνα επίσης με την μελέτη ... απαιτούνται άλλα περίπου 8.000.000 ευρώ  για το κόστος των επτά πλοίων.



Ανακοινώθηκε δε με περισσή χαρά πως "το σύστημα της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας είναι ένα βιώσιμο οικονομοτεχνικά σύστημα, το οποίο προβλέπεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτών επενδυτών εφόσον αντιμετωπιστούν τα προβλήματα αδειοδότησης των στάσεων". Και ότι η "ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους επενδυτές αναμένεται να προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο". 

Τώρα το γιατί εγώ υποψιάζομαι πως το εγχείρημα της μελέτης της θαλάσσιας συγκοινωνίας του Θερμαϊκού κόλπου μάλλον είναι κόλπο και θα παραμείνει στο επίπεδο της μελέτης μάλλον πρέπει να αποδοθεί στη  φύση του χαρακτήρα μου. Που δεν είμαι αισιόδοξος, ενθουσιώδης αλλά μάλλον καχύποπτος, μίζερος και κακορίζικος :)

Πάντως εύχομαι να επαληθευθούν οι ....μελετητές αλλά και οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί παράγοντες. Και όλοι οι χαρούμενοι και αισιόδοξοι άνθρωποι!!!!

Πόσο άραγε να στοίχισε η μελέτη βιωσιμότητας του έργου;

Θα τα ξαναπούμε τον Σεπτέμβρη.

Ακτιβιστής
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

3 comments:

  1. Στο χέρι μας είναι να ξαναπλεύσουν καραβάκια στον Θερμαϊκό. Στο χέρι των πολιτών. Θα' χει δέκα μέρες που ασχολήθηκα και στο δικό μου blog με το θέμα στέλνοντας ανοιχτή επιστολή τόσο στον δήμο Θερμαϊκού όσο και στο δήμο Θεσσαλονίκης, προτείνοντας τα καραβάκια
    να είναι ηλεκτροκίνητα από ανανεόσιμες πηγές για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος κίνησης. Από εμάς τους πολίτες θα εξαρτηθεί αν θα αφήσουμε τους αρμόδιους να μας περιπαίξουν για άλλη μια φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΟΚΚΟΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ22 Ιουλίου 2011 στις 11:37 μ.μ.

    Δύσκολο το σχεδιο .
    Εποχιακο ειναι ποιο εφικτο .ο θερμαικος τον χειμωνα ειναι πολυ δυσκολος κολπος.
    κ ματθαιου δεν ειναι δυνατη η η λεκτροκινηση σε ανοιχτη θαλασσα.
    ο θερμαικος δεν ειναι κλειστη λιμνη.
    χρειαζονται μεγαλα σκαφη και κυματοθραυστες μπροστα απο τις στασεις των πλοιων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απ' όσο μπορώ να γνωρίζω τα καταμαράν είναι πρακτικά αβύθιστα, γι'αυτό προτιμόνται από πολλούς. Το μειονέκτημά τους είναι ότι είναι πιο δυσκίνητα από σκάφη με μονή καρίνα.
    Οι μέρες που θα είχαμε απαγορευτικό απόπλου για τα συγκεκριμένα σκάφη (το δρομολόγιο των οποίον θα είναι σαφώς παράκτιο)δεν νομίζω να είναι περισσότερες από δέκα ανά έτος - όσο μπορώ έτσι στα πρόχειρα να θυμηθώ, πόσο συχνά φυσάει δυνατός βαρδάρης.
    Φαντάζομαι πως κάποια αρμόδια υπηρεσία θα έχει να δώσει στατιστικά στοιχεία.
    Να υποθέσω ότι δεν έχετε ακούσει για τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες που έχουν πραγματοποιηθεί για πλεύσεις μεγάλων αποστάσεων σε ανοιχτές θάλασσες με ενεργειακά αυτόνομα σκάφη (κύρια πηγή ενέργειας φωτοβολταϊκές συστοιχίες)ακριβώς για να αποδείξουν ότι ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ.
    Το τελευταίο μάλιστα ήταν καταμαράν.
    Σαφώς και ο θερμαϊκός δεν είναι λίμνη αλλά ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΚΌΛΠΟΣ και όχι ανοιχτή θάλασσα, και τα δρομολόγια προς το παρόν είναι προγραμματισμένα για την καρδιά του.
    Το ποια κατασκευή θα χρειαστή να γίνει ας το προτείνουν ανοιχτά μυαλά με σύγχρονη σκέψη και οικολογική ενημέρωση.
    Θα μπορούσε να γίνει ακόμα και θαλάσσιο πάρκο και καταφύγιο γόνου σε συνδυασμό με την κατασκευή τς καθεμιάς από τις τέσσερεις προβλήτες...
    Δεν υπάρχει δεν γίνετε αλλά δεν θέλω να γίνει...

    Υ.Γ.: υπάρχουν πολλές νέες τεχνολογίες και εφαρμογές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.